هزینه ویزای شینگن 2023 + جدیدترین تغییرات

هزینه ویزای شینگن 2023 + جدیدترین تغییرات

شینگن به منطقه بدون پاسپورت اتحادیه اروپا اشاره دارد که اکثر کشورهای اروپایی را در بر‌می‌گیرد. این ناحیه بزرگ‌ترین منطقه سفر رایگان در جهان است. ویزای شینگن یکی از ویزاهای محبوب و معتبر جهان است. اگر این ویزا را داشته باشید، اجازه دارید بدون نیاز به اخذ ویزاهای جداگانه به کشورهای مختلف منطقه شینگن سفر کنید. دریافت ویزای شینگن مانند بسیاری از ویزاهای دیگر مراحلی دارد که شما باید آن‌ها را طی کنید تا به بهترین شکل به نتیجه برسید. شما می‌توانید انواع اخبار جدید درباره ویزای شینگن را در سایت‌های معتبر بخوانید.
کد خبر: ۱۴۲۲۴۹۳

هزینه ویزای شینگن 2023 + جدیدترین تغییرات

علی بابا یکی از سایت‌های خوب و مناسب در حوزه‌های مختلف سفر و گردشگری است. برای دریافت ویزای شنگین و بررسی هزینه ویزای شینگن هم می‌توانید روی کمک این سایت حساب کنید. در این مقاله قصد داریم درباره آخرین تغییرات و هزینه ویزا شینگن 2023 توضیح دهیم. اگر شما هم دوست دارید درباره این موضوع اطلاعاتی داشته باشید یا می‌خواهید درخواست ویزای شینگن بدهید، حتما ادامه مطلب را بخوانید.

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن یک ویزای کوتاه‌مدت است که به افراد اجازه می‌دهد تا به‌ازای هر اقامت تا 90 روز برای مقاصد گردشگری یا تجاری به هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن سفر کنند. ویزای شینگن رایج‌ترین ویزا برای اروپا است. دارنده این ویزای ارزشمند امکان این را دارد که به هر یک از کشورهای عضو شنگن آزادانه رفت‌و‌‌آمد کند و از آن‌ها خارج شود. هیچ کنترل مرزی در منطقه شنگن وجود ندارد و برای افرادی که ویزای شینگن داشته باشند همه کشورهای عضو شینگن مانند یک کشور واحد برای او خواهد بود.

بااین‌حال، اگر قصد دارید بیش از 90 روز در یکی از کشورهای شینگن تحصیل، کار یا زندگی کنید، باید برای ویزای ملی آن کشور اروپایی و نه ویزای شینگن اقدام کنید. جالب است بدانید بیش از 5.9 میلیون نفر در سال 2022 از ویزای شینگن خود برای سفر به اروپا استفاده کردند. اگر دوست دارید درباره هزینه ویزای شینگن اطلاع داشته باشید، حتما ادامه مقاله را بخوانید.

هزینه ویزای شینگن

مدارک سفر و الزامات ورود برای اتباع غیر اتحادیه اروپا

شما باید مدارکی را در برای صدور ویزای شینگن ارائه دهید تا اگر تبعه کشور غیر اتحادیه اروپا یا شینگن هستید، اجازه ورود به آن را داشته باشید. این موضوع صرف‌نظر از اینکه معاف از ویزا هستید یا خیر، موردنیاز است. مدارکی که باید هنگام ورود به منطقه شینگن ارائه دهید، عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر که در 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل سه ماه پس از تاریخی که قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارید معتبر است.

  • ویزای شینگن؛ اگر تبعه یکی از کشورهای ثالث هستید که نیاز به ویزا دارید.

  • مقامات مرزی اتحادیه اروپا یا شینگن؛

همچنین ممکن است اطلاعات و اسناد دیگری مانند اثبات بودجه کافی، مدرک اقامت، مدت‌زمان اقامت، بلیط هواپیما رفت‌و‌برگشت، هدف از ورود، بیمه مسافرتی، دعوت‌نامه و غیره را از شما بخواهند. حتما اطمینان حاصل کنید که افسر مرزی هنگام ورود به منطقه شینگن برای شما مهر ورود در گذرنامه را ثبت کند. بدون مهر، ممکن است جریمه یا بازداشت شوید.

هزینه ویزای شینگن

هزینه ویزای اروپا چقدر است؟

هزینه ویزای شینگن یکی از موارد مهمی است که شما باید به آن توجه کنید. هزینه ویزای شینگن برای هر بزرگسال ۸۰ یورو است. با‌این‌حال، بسته به سن متقاضی، ملیت و برخی عوامل دیگر، دسته‌بندی‌هایی وجود دارد که باید هزینه کمتری بپردازند یا اصلا هزینه‌ای از آن‌ها گرفته نخواهد شد.

لیست هزینه‌های ویزای شینگن را بررسی کنید که دقیقا نشان‌دهنده دسته‌هایی است که از کاهش هزینه ویزا استفاده می‌کنند یا از پرداخت هزینه معاف هستند. لیست هزینه‌های ویزای شینگن به شرح زیر است:

  • بزرگسالان، 80 یورو

  • کودکان بین شش تا 12 سال، 40 یورو

  • کودکان زیر شش سال، رایگان

  • اتباع ارمنستان، آذربایجان و کوزوو، 35 یورو

  • اتباع گامبیا (از 8 دسامبر 2022)، 120 یورو

آیا ممکن است با هزینه‌های اضافی برای صدور ویزای شینگن مواجه شوم؟

پاسخ این سوال مثبت است. اگر از طریق یک آژانس خصوصی درخواست ویزا دهید، برای درخواست ویزای شینگن مبلغ بیشتری باید بپردازید. این آژانس‌ها وقت شما را تعیین می‌کنند و مدارک شما را از طرف شما در سفارت یا کنسولگری شینگن می‌فرستند. آنها برای این خدمات از شما هزینه دریافت می‌کنند. البته در بسیاری از مواقع این هزینه در مقابل خدماتی که به شما ارائه می‌شود زیاد نیست. شما ممکن است به دلایل کوچکی تایید ویزای شینگن برای دفعات اول را از دست بدهید و همین موضوع مبلغ زیادی را به شما ضرر بزند. البته دقت کنید که فرایند اخذ ویزا را حتما از شرکت‌ها و سایت‌های معتبر بخواهید. علی بابا یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه‌های مختلف سفر و گردشگری است. شما می‌توانید از کمک این سایت برای دریافت انواع ویزای کشورهای مختلف یا ویزای شینگن هم استفاده کنید.

این موضوع را هم درنظر بگیرید که بسیاری از سفارتخانه‌ها یا دفاتر کنسولگری درخواست ویزا را نمی‌پذیرند. در چنین شرایطی شما باید از طریق یک آژانس تعیین‌شده اقدام کنید. در این شرایط ممکن است نتوانید هزینه‌های اضافی را حذف کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها